حرفای یه نیمچه مذهبی

در نظربازی ما ، بی خبران حیرانند .... من چنینم که نمودم ، دیگر ایشان دانند

حرفای یه نیمچه مذهبی

در نظربازی ما ، بی خبران حیرانند .... من چنینم که نمودم ، دیگر ایشان دانند

حرفای یه نیمچه مذهبی

اولین بار به دوستم گفتم وبلاگ چیه گفت دفتر خاطرات
گفتم پس من وبلاگمو هم دفتر خاطرات و هم دفتر دل میسازم
و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۳۰ فروردين ۹۲، ۲۲:۰۹ - ye montazer
    افرین
پیوندها

شورش درومد

دوشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۱، ۱۰:۴۴ ق.ظ

ازدواج دختری با پسری که هردو بالغ بوده و صاحب اختیار بشمار می روند هم امری موافق شرع است و هم (با توجه به ظاهر سریال) امری قانونی، (هر چند مخفیانه بوده اما به اصل قضیه مربوط نمی شود) اما اینکه چرا در سطح فرهنگ جامعه (اگر سریال را بیانگر فرهنگ اکثر جامعه بدانیم) به یک تابو تبدیل شده است خود مطلبی است که نیاز به مباحث مفصلی دارد حال  نکته متوجه داستان دامن زدن بر این موضوع وضد ارزش نشان دادن آن است.

اما اکنون با اثری مواجه هستیم که برای نشان دادن  و یاد آوری اصل مهمی چون " مکافات عمل " اصل مهم دیگری چون " حلیت ازدواج در شرع " را به چالش کشیده است .

شاید اگر این غوغاهای به وجود آمده پیرامون این مساله، به شکلی (ولو مختصر) زائیده تفکر عوامانه اجتماع عنوان می شد می توانستیم این اثر را اثری با نگاه آسیب شناسانه بیان کنیم.

  • titanous